środa, 15 sierpnia 2012

~No.6~


Liczna odcinków - 11
Gatunek - Akcja, Science Fiction
Reżyser - Kenji Nagasaki

Opis z Anime Shinden.

Po zakończeniu trwających przez lata wojen, zniszczony świat powoli staje na nogi. W celu odbudowania ludzkiej cywilizacji, utworzone zostaje 6 głównych ośrodków mieszkalnych. Jednym z nich jest miejsce akcji anime - No. 6. Jest to miasto w pełni skomputeryzowane, w którym roboty sprzątające ulice są na porządku dziennym, a umieszczanie chipów w ludziach nikogo nie dziwi. Przyzwyczajeni do takiego stanu rzeczy mieszkańcy egzystują tu jednak bez zmartwień i w dostatku. Jednym z nich jest nasz główny bohater - dwunastoletni Shion. Jest rok 2013. Shion, należący do elity miasta młody geniusz, prowadzi spokojne życie, mieszkając wraz z mamą w wielkim apartamentowcu - przynajmniej do czasu, gdy pewnego deszczowego dnia do jego pokoju wskakuje przez okno ranny, nieznajomy chłopiec. Shion dostrzega ranę na jego ręce i pomimo wyraźnego sprzeciwu postanawia udzielić mu pomocy.
Chłopiec przedstawia się jako Nezumi i okazuje się być zbiegłym więźniem, co o dziwo nie robi zbyt dużego wrażenia na naszym bohaterze. Nezumi korzysta z pomocy Shiona i odchodzi. Niestety o karygodnym czynie chłopca bardzo szybko dowiadują się władze - wskutek tego Shion i jego matka zostają pozbawieni statusu "elity" i wysłani do biednej części miasta.

Opinia xExhausted:

No.6. Miasto technologii , porządku i sielanki. Miasto wszechobecnej kontroli , bezpieczeństwa. Można by rzec , miasto idealne , ale...czy na pewno? 
Lepiej uważaj. Masz ochotę zakwestionować potęgę No.6? Może coś tu jest nie tak? Wszystko jest zbyt... idealne? Może ktoś coś przed nami ukrywa , może jesteśmy tylko...pionkami? Ćśś. Lepiej nic nie mów. Oni Cię słyszą. Oni Cię widzą. Oni są. Wszędzie.
Anime rozpoczynamy poznając młodego Shiona: inteligentnego chłopca , dobrze uczącego się , z ciekawą perspektywą na przyszłość oraz jego przyjaciółkę - Safu. Pewnego dnia , kiedy przez No.6 przechodzi wichura (oczywiście zaplanowana) Shion w niezbyt miłych okolicznościach poznaje Nezumiego - chłopca , który zbiegł z zakładu karnego i jest poszukiwany przez władzę miasta. Mimo wszystko , chłopcy zaprzyjaźniają się , a Shion wydaje się być raczej zaciekawiony , niż wystraszony. Niestety , rząd w końcu odkrywa miejsce pobytu Szczura ( nezumi z jap. - szczur) , a Shion za pomoc zbiegowi zostaje wraz z matką przeniesiony do Lost Town - biedniejszego odłamu No.6. Nezumi pozostaje jednak na wolności , ponieważ ucieka już przed przybyciem ministerstwa pokoju. Następnie przenosimy się 4 lata w przyszłość , gdzie rozgrywa się właściwa akcja.
Anime bardzo mi się podobało , co najważniejsze nie nudziłam się i nie musiałam się ani trochę przymuszać do oglądania. Mamy fajnie zarysowane charaktery postaci - zwłaszcza charakter Nezumiego oraz Psiary. No i nie irytowała mnie Safu , co jest dziwne , bo takie postacie na ogół nie przypadają mi do gustu. Nie było żadnych odcinków "zapychaczy" , akcja była dość równo wyważona. Mimo wszystko , odcinków było zbyt mało , tematy nie zostały do końca "wyciśnięte". Co mi się również podobało to relacja między Nezumim a Shionem - nie była to relacja czysto przyjacielska , można tu powiedzieć o delikatnym shounen - ai. Opening i ending nawet przyjemne (zwłaszcza opening) , ale odsłuchiwanie ich przy każdym odcinku na dłuższą metę męczące. Natomiast bardzo polubiłam piosenkę , która śpiewana była przez Nezumi i Safu. Fabuła i pomysł jak dla mnie bardzo dobre. Miasto No.6 - pułapka , w której nie chciałabym się znaleźć. Z czystym sercem za całokształt 9/10.


Ocena fabuły: 9/10
Ocena kreski: 8/10
Ocena ogólna: 9/10

Ulubiony bohater: Nezumi.
Znielubiany bohater: Youming.

  Opinia Depression:

Rzeczą, która zwraca uwagę jesy muzyka openingu. Na poczatku nie wzbudzał we mnie zbytniego zainteresowania, dopiero później zauważyłam w nim pewien urok. No.6 ma całkiem niezłą, niezbyt skomplikowaną fabułę. Przedstawia życie zupełnie inne niż teraz, co oczywiście jest plusem, nigdy nie pomyślałabym o niczym podobnym. Jednak cieszę się, że nasze życie tak nie wygląda. Wyobrażacie sobie, że wszystko co robicie i mówicie jest kontrolowane? W sumie nie spodziewałam się takiego zakończenia, trochę się rozczarowałam, aczkolwiek źle nie jest. Kreska miła dla oka, szczególnie co do Shiona i Nezumiego ;P W anime opieramy sie głównie na uczuciach właśnie Shiona, który często o nich opowiada. Właściwie można rzec, że emocje głownych bohaterów przyćmiewają nieco fabułę. Minusem dla mnie to nie jest. Muszę przyznać, że ten białowlosy chłopak zauroczył mnie, mam słabośc do słodkich i naiwnych chłopców ;D Mimo tego, rozumiem, że było mu trudno przystosować się do nowych warunków. Jak ktoś taki jak on miał się odnaleźć w brutalnym świecie? Chociaż już od początku otaczający go świat wydawał się nieprawdziwy, sztuczny. Nie poddawał się i nie zmieniał swoich planów. Ucieszyłam się, że mimo złych doświadczeń nie załamał się i pozostał sobą. Za to także go cenię. Przyjemną postacią jest też Nezumi. Twardo stąpał po ziemi, ale do Shiona miał słabośc, co jest bardzo pozytywne jak dla mnie :d <UWAGA SPOILER>  Kiedy wydawało się, że Shion umarł, ryczałam. Jak widać jestem słaba co do smutnych momentów ;p <KONIEC SPOILERU> W jednym z końcowych odcinków naprawdę byłam zaskoczona przebiegiem zdarzeń. Ważne, żeby anime nie było przewidywalne, inaczej traci na wartości. Po obejrzeniu No.6 zdałam sobie sprawę z jednej rzeczy. Nie jest warto poświęcić aż tyle - wolność słowa, wyboru, prywatne życie - by żyć w ochronie. Utopia nie jest dobrym rozwiązaniem dla ludzkości.

Ocena fabuły: 9.5/10
Ocena kreski: 7,5/10
Ocena ogólna: 9,5/10

Ulubiony bohater: Shion
Poza tym co wymieniłam w komentarzu, jest także kawaii ^.^ <Gome, moja mroczna strona sie odzywa :D>
Znielubiany bohater: brak

 

To by było tyle na razie, mamy nadzieję, że nasze opinie są znośne, prosimy o komentarze odnośnie tego, co sądzicie o anime, a także o naszych recenzjach ;>

Sayonara wszystkim :D

0 komentarze:

Prześlij komentarz